Access Bars i stres pourazowy (PTSD)

Czym jest Stres pourazowy zaczęto tak na prawdę interesować się na szeroką skalę po wojnie w Wietnamie - amerykańscy żołnierze po powrocie kraju, nie potrafili odnaleźć się w społeczeństwie, mieli obsesyjne zachowania, nerwowość, nieobliczalność do stopnia zagrażającego bliskim - dzieciom i rodzinie, doświadczali koszmarów, lęków i obsesji w takim stopniu jakby wojna trwała cały czas. Zachowanie tych mężczyzn było automatyczną reakcją na długotrwały i bardzo silny stres. I tu może Cię zdziwię - nie trzeba być na wojnie aby takiego stresu doświadczyć. Długo zanim poznałam Access Bars - kiedy odeszłam z pracy w biurze jeszcze przez 3 kolejne miesiące  budziłam się rano z palpitacjami serca i stresem, że zaspałam i się spóźnię. W życiu nie przypuszczałam że to mnie tak stresowało.
Nie tak dawno przyszedł do mnie na sesję Bars pan, którego narzeczona zostawiła przed ołtarzem. Sposób w jaki opowiadał, skala emocji, to jak bardzo  poruszony w skazywała że sprawa jest świeża. Tydzień, góra miesiąc wcześniej. Kiedy zapytałam go, kiedy to się stało - odparł:

6 lat temu.
Powtórzę: 6 lat temu!
W tego typu sytuacjach - kiedy doświadczyliśmy głębokiego stresu/ traumy albo doświadczamy stresu regularnie przed długi czas ciało "kumuluje" napięcie na wielu poziomach w tym emocjonalnym, mentalnym i komórkowym - wówczas do sesji Bars wskazane jest dodać równolegle dodatkowy proces energetyczny (procedurę omawiam na jednodniowej klasie Bars). Proces ten pomaga wyjść myślom i wspomnieniom zapętlonym i odtwarzanym w korze wzrokowej, emocjonalnie i energetycznie oraz całemu zapisowi traumy w ciele z tego szalonego kołowrotka.
W tym miejscu nasuwa mi się samoistnie obserwacja sytuacji pandemii: jak działa i jak stresuje to nasz:
  • fizyczny organizm poprzez stres środowiskowy, stres komórkowy i zmiany fizykochemiczne w organiźmie
  • mentalnym poprzez niepewność jutra, zachwiania finansowe/zawodowe,
  • emocjonalnym przez ograniczenie kontaktów, fizycznego dotyku, sterowanie strachem i psychologiczne odwrócenie, zachwianie więzi społecznych wewnątrz grup wiekowych i pomiędzy nimi (brak kontaktu rówieśniczego dzieci/ zalecenie zerwania kontaktów z seniorami "dla ich dobra")
  • duchowym przez kompletne odwrócenie wartości, odbicie echem wspomnień rodowych związanych z wojną, represjami i ograniczeniami wolności
Aż dziw bierze że zabieg Bars nie wypłynął na prawdę na szerokie wody i nie wszedł do powszechnego stosowania w czasie pandemii.
Dlaczego nikt o tym nie mówił? Zaobserwowałam, że koronawirus - podobnie jak polityka, orientacja seksualna i wyznanie - jest tematem, w który lepiej się nie zagłębiać, szczególnie publicznie. No cóż, wygląda na to że zaryzykowałam 😏
Bez względu na to jaki masz stosunek pandemii i wirusa sama atmosfera międzyludzka już kwalifikuje się jako stres pourazowy.



Zapraszam na jednodniowe certyfikowane zajęcia na których nauczysz się jak wykonać sesję Access Bars (informacje tutaj, aktualne terminy tutaj) oraz na sesje indywidualne. Zapisy telefoniczne: Katarzyna Przyszewska tel. 698 469 374


Pozostałe artykuły o Access Bars TUTAJ